Financieel en sociaal rendement
Lenting en Partners beschouwt ondernemen als een manier van leven, niet als methode om snel rijk te worden. Sterker nog: het verdienen van een goed belegde boterham in de horeca vraagt om veel uithoudingsvermogen. Uiteraard is financieel rendement noodzakelijk voor de continuïteit van het bedrijf en levensonderhoud, maar daarnaast hechten we erg veel waarde aan sociaal rendement.
Ondernemen als manier van leven. Klinkt prachtig, maar in de praktijk blijkt ondernemen ook een kwestie van hard en veel werken. Bovendien is de horeca een gevaarlijke branche. Onregelmatige werktijden, fysieke inspanning en alcohol als grote verleider vormen serieuze gezondheidsbedreigingen. We weten uit eigen ervaring dat ondernemen in de horeca niet altijd gezond is. Bovendien zien we regelmatig ondernemers kopje onder gaan.
Wij geloven niet in werkweken van tachtig of honderd uur. Natuurlijk; af en toe is het onvermijdelijk, maar de boog kan niet altijd gespannen staan. Ieder mens heeft tijd nodig om uit te rusten, te ontspannen en te bewegen. Een stelling die wij voor meer dan honderd procent onderschrijven. Bewegen, sporten, gezond eten en matig drinken, vormen belangrijke uitgangspunten in onze coachingsgesprekken en trainingen. Zonder hierbij de gezelligheid van de horeca uit het oog te verliezen.
Totaalbeeld
Tijdens onze trainingen en coachings- en adviesgesprekken bekijken wij een horecabedrijf in zijn geheel. Natuurlijk kan de nadruk op een bepaalde vraag of een bepaald bedrijfsonderdeel liggen, maar in onze ogen is een bedrijf meer dan een som der delen; alle onderdelen zijn aan elkaar gekoppeld en hangen samen. Daarom bezoeken we bedrijven niet alleen voor de schermen, maar willen we ook weten hoe het er achter de schermen aan toe gaat en uit ziet. Dit betekent ook dat we bij een aantal trainingen en trajecten zicht willen hebben op de financiële positie van het bedrijf.
Confronterend
Wij zijn recht voor zijn raap. Sommige ondernemers noemen het confronterend. We zijn er heilig van overtuigd dat een goede adviseur helder, concreet en eerlijk is. Ook wanneer de boodschap minder prettig is. We zoeken niet altijd de gemakkelijkste weg, wel de weg die uiteindelijk het meest resultaat oplevert. En zoals we eerder zeiden: resultaat is niet alleen een kwestie van euro's.